Naujiena Lietuvoje: prekes galima atsiimti be kontakto pačioje prekybos vietoje

Šalies įmonės imasi naujų pardavimo būdų. Lietuvoje startuoja „Click&Collect“ paslauga, kuri leidžia internetu užsakytas prekes atsiimti iš parduotuvėje esančio siuntų terminalo, be tiesioginio kontakto su parduotuvės darbuotoju. Šią paslaugą pradėjo teikti logistikos bendrovė „Itella Logistics“, o pirmasis terminalas įrengtas prekių vaikams tinklo „Kotryna Group“ parduotuvėje.

„Click&Collect“ yra siuntų terminalas, kurį pardavėjai gali įrengti savo fizinės prekybos taške. Terminalai skirti prekių išdavimui nuotoliniu būdu – internetu prekes užsisakę žmonės gali atsiimti jas savarankiškai, išvengdami bendravimo su pardavėjais ar kontakto su kitais pirkėjais.

Pasak „Itella Logistics“ direktorės Rasmos Saulės, atsižvelgiant į dabartinę situaciją rinkoje, ši paslauga gali tapti išsigelbėjimu prekybininkams, kurių fizinės parduotuvės karantino metu turi būti uždarytos. 

„Šiandien prekyba internetu aktuali ne tik taupantiems laiką, bet ir saugantiems sveikatą. Be abejo, aktualijos paspartino „Click&Collect“ paslaugos diegimo pradžią, tačiau matome labai didelį jos potencialą ir tada, kai situacija normalizuosis. Tai rodo tokių prekybos gigantų kaip „Walmart“ ar „Zara“ patirtis, šis prekių atsiėmimo būdas jau pamėgtas JAV, Jungtinėje Karalystėje ir kitose šalyse“, – teigia R. Saulė.

Pirmasis Lietuvoje „Click&Collect“ terminalas įrengtas įmonių grupei „Kotryna Group“ priklausančioje „Baby City“ parduotuvėje Vilniaus „Ogmios mieste“. Anot bendrovės klientų aptarnavimo ir mažmenos operacijų vadovo Aivaro Jackevičiaus, įmonė pasirinko įdiegti „Click&Collect“ sistemą atsižvelgdama į tai, jog šis sprendimas patrauklus ir itin patogus klientams. Svarbu ir tai, kad jis yra lengvai valdomas bei nesudėtingai įdiegiamas.

Įmonė buvo nusprendusi klientams „Click&Collect“ paslaugą pasiūlyti balandžio ar net gegužės mėnesį, tačiau vertindami pasikeitusią situaciją, šį sprendimą pristatė ankščiau. „Šiuo metu svarbiausia yra saugumas, todėl užtikriname prekių pristatymą su kaip įmanoma mažesniu kontaktu“, – sakė A. Jackevičius.

„Itella Logistics“ vadovės R. Saulės teigimu, „Click&Collect“ terminalai taupys ir klientų ir pardavėjų laiką, kartu sukurs galimybę parduoti daugiau prekių: „Atvykęs atsiimti prekių žmogus galės tai padaryti paprastai ir greitai. Tačiau terminalai stovės parduotuvės viduje ar visai šalia jos, dėl to klientas galės apžiūrėti ir įsigyti papildomų prekių“.

„Click&Collect” terminalai ypatingai palengvins smulkaus verslo kasdienybę, nes jie yra formuojami iš atskirų kolonų, tad net ir mažiausios parduotuvėlės gali rasti sau tinkamą sprendimą. Taip pat, atsižvelgiant į verslo pokyčius, terminalus itin lengva plėsti.

Turėdami savą „Click&Collect” siuntų terminalą, pardavėjai gali lanksčiai planuoti laiką, prekes surinkti ir įdėti į terminalą labai greitai. Prekybininkui atliekant prekių surinkimą pačioje parduotuvėje, tokio pristatymo laiką galima sutrumpinti iki vienos valandos ar dar mažiau.

LR Statistikos departamento duomenimis, praėjusiais metais 48 proc. gyventojų Lietuvoje pirko internetu. „Kantar TNS“ tyrimas rodo, kad 2025 m. net 56 proc. lietuvių ketina internetu pirkti daugiau nei fizinėse parduotuvėse.

„International Post Corporation“ teigia, kad išvystytos infrastruktūros šalyse siuntų terminalai tapo patraukliausiu būdu priimti siuntas. Jau dabar Lietuvoje net 75 proc. klientų pageidauja gauti siuntas būtent tokiu būdu. 

„Itella Logistics“ yra tarptautinė logistikos bendrovė, Suomijos įmonių grupės „Posti“ dalis. Šiuo metu tris ketvirtadalius įmonės pajamų atneša pervežimai kelių transportu, likusias – siuntų pristatymas, kurio apimtis praėjusiais metais augo beveik 40 proc. Dar prieš porą metų iš siuntų pristatymo paslaugos „Itella Logistics“ gavo apie 8 proc. pajamų, praėjusiais metais – apie 25 proc.

„Kotryna Group“, 27-erius metus veikianti įmonių grupė, atstovauja didžiausius prekių vaikams gamintojus ir žinomiausius prekių ženklus vaikams Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Suomijoje. Šiuo metu įmonių grupė valdo septynis mažmeninės prekybos tinklus, tokius kaip „BabyCity“/„ToyCity“, „Žaislų planeta“, „KidZone“, „Mothercare“, „OVS Kids“ ir LEGO.


Daugiau naujienų