T. Lileikis: apie partnerysčių kūrimą bei įtikimą galutiniam vartotojui
Lietuvoje elektroninė prekyba vystoma jau daugiau nei dvidešimtmetį, o per pandemiją fiksuotas apsipirkimo internetu pikas. Panašios tendencijos galioja ir visame pasaulyje, žmonės renkasi įvairias prekes gauti neišėjus iš namų. Augant klientų skaičiui bei didėjant konkurencijai rinkoje, didieji e. komercijos žaidėjai fokusuojasi į tai, su kokiais partneriais, pristatančiais siuntas, jie dirba, o pagrindinį prioritetą skiria teikiamų paslaugų kokybei.
Klientų įgeidžiai: jei netinka pristatymo būdas, prekės nepirks
Per pastarąjį dešimtmetį internetinių pirkėjų skaičius visame pasaulyje šoktelėjo nuo 1,3 mlrd. iki 2,6 mlrd. Ne išimtis ir Lietuva. Jei pavartytumėte 2000 m. šalies spaudą, rastumėte pasvarstymų, kad Lietuvoje elektroninės prekybos šalininkų skaičius auga ne taip greitai, kaip Vakarų Europoje ar kitose Baltijos šalyse, o didžiausia problema – brangus prekių atsisiuntimas ir saugumo rizikos. Tačiau du dešimtmečiai viską pakeitė. 2022–aisiais Lietuvoje elektroninėse parduotuvėse bent kartą apsipirko apie 60 proc. gyventojų.
Pasak Tomo Lileikio, „Smarpost Itella“ Tarptautinio verslo plėtros vadovo Baltijos šalims, dabar gyventojai nori prekes gauti kuo greičiau ir patogiau. Apklausos rodo, kad 90 proc. Europos gyventojų atsisako pirkti internetu, jei jiems netinka siūlomas pristatymo būdas. Į tai atsižvelgdami didieji e. komercijos žaidėjai Europoje, besirinkdami siuntų pristatymo partnerius, dėmesį skiria būtent suteikiamų paslaugų kokybei.
„Partneriams renkantis kurjerį, jiems svarbiausia, kad prekė būtų pristatyta laiku, kad pirkėjui būtų suteikta visa reikalinga informacija, kad jis žinotų, kada užsisakytą prekę gaus. Svarbu, kad pirkėjas turėtų laisvę pasirinkti norimą pristatymo laiką ir vietą – ar tai būtų į namus, į ofisą, ar į paštomatą“, – pasakoja T. Lileikis.
Augant konkurencijai, gera kliento patirtis gali užtikrinti sėkmingesnius paties verslo rezultatus. „Mūsų klientas yra elektroninės prekybos įmonė, bet tuo pačiu mūsų klientas – ir prekę užsisakęs žmogus. Gera patirtis gaunant siuntą jį paskatins pirkti iš to paties pardavėjo. Jeigu po siuntos pristatymo klientą viskas tenkina, kam pirkti iš kur nors kitur?“, – retoriškai klausia ekspertas.
Viena siuntų pristatymo įmonė – kelios aptarnaujamos rinkos
Su Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos rinkomis dirbančios „Smarpost Itella“ atstovas sako, kad e. prekybos atstovams labai svarbu ir tai, kad partneris galėtų aptarnauti bent kelias rinkas.
„Elektroninės prekybos bendrovėms svarbu, kad siuntų pristatymo bendrovė galėtų pasiūlyti kuo platesnę geografiją. Viskas supaprastėja, kai pasirašius vieną sutartį, gali aprėpti bent kelias šalis. Įsivaizduokite, yra koks nors pasaulinio lygio e. komercijos žaidėjas, kuris prekiauja visame pasaulyje. Jeigu jam reikėtų su kiekvienos šalies atstovais pasirašyti po sutartį, tai būtų apie 200 sutarčių. Būtų labai komplikuota“, – tikina T. Lileikis.
Be to, jis pabrėžia, kad siuntų tarnybos gebėjimas apimti bent kelias rinkas, padeda e. prekybininkams taupyti ir laiką, ir pinigus.
„Įmonės dažnai taupo ties administraciniais reikalais. Kai vienas žmogus derasi dėl, pavyzdžiui, keturių rinkų, bendrovei nereikia turėti papildomų etatų skirtingoms rinkoms. Kaštai sumažėja ir dėl to, kad su vienu partneriu aprėpiant ne vieną rinką, galima diegti tuos pačius IT sprendimus, kurie užima ir daug laiko, ir kainuoja“, – pabrėžia T. Lileikis.
Plečiamas teikiamų paslaugų sąrašas – didesnis konkurencingumas
Dažnai sakoma, kad norėdamas siekti karjeros aukštumų, bet kurioje įmonėje darbuotojas turi nueiti ekstrą mylią. Tokie patys principai galioja ir verslo santykiuose. Pavyzdžiui, „Smartpost Itella“ siūlo ne tik siuntų pristatymo paslaugą, tačiau gali ir sandėliuoti partnerių prekes, jas supakuoti ir tik tada išsiųsti.
„Tai yra vadinama e-fullfilment arba pilno elektroninių užsakymų išpildymo paslauga. Pavyzdžiui, jei mūsų partneris turi prekių iš Azijos ar Europos, kurios skirtos Baltijos šalims, bet dar nėra tikras, ką klientas pirks, mes galime pasiūlyti sandėliavimo paslaugą. Kai ta prekė yra įsigyjama, mes ją atrenkame, supakuojame ir pristatome klientui. Bet kuriam prekybininkui tai leidžia sutaupyti, nes nereikia dvigubo sandėliavimo. Tai supaprastina e. komercijos įmonės darbą, o tuo pačiu, turėdami prekę savo sandėlyje, ją galime pristatyti greičiau“, – tikina T. Lileikis.
Tiesa, pašnekovas pastebi, kad Lietuviškų elektroninių parduotuvių klientai, nors ir turi pasirinkimą, vis dar neretai renkasi paslaugą pagal mažiausią kainą, todėl neturėtų stebinti, jei, pavyzdžiui, viena siuntų tarnyba tos pačios įmonės prekę pristatys į namus, tačiau verslas rinksis kitą partnerį pristatymui į paštomatus. Be to, dažni ir atvejai, kai iš to pačio sandėlio kuriame nors mieste, skirtingos siuntų tarnybos pristato prekes į skirtingus miestus.
Daugiau naujienų
-
„Smartpost Itella“ tampa „SmartPosti“: tai – daugiau nei vizualinis atsinaujinimas
2025 m. pirmąjį pusmetį „Smartpost Itella“, priklausanti Suomijos logistikos bendrovei…
Skaityti daugiau -
„Smartpost Itella“ keičia pavadinimą bei prekės ženklą: nuo 2025 m. taps „SmartPosti“
„Smartpost Itella“, priklausanti Suomijos „Posti“ grupei, 2025 m. pirmąjį pusmetį…
Skaityti daugiau -
26 proc. internetu perkančių lietuvių yra gavę apgadintą siuntą: kas padeda sumažinti riziką?
Nors lietuviai jau priprato pirkti internetu ir aktyviai užsisakinėja įvairias…
Skaityti daugiau -
Apsipirkimas internetu karščių metu: kaip apsaugoti savo siuntas?
Apsipirkimas internetu – mūsų kasdienybė. Ne išimtis ir elektronikos prietaisai.…
Skaityti daugiau