Sukčiai atakuoja ir siuntų laukiančius: įspėja nesidalinti asmeniniais duomenimis

Kaskart naujų būdų nesąžiningai pasipelnyti surandantys sukčiai nesnaudžia ir pastaruoju metu vis dažniau taikosi į siuntų pristatymo sektorių. Logistikos bendrovės „Itella Logistics“ komercijos ir pardavimų direktoriaus Baltijos šalims Gedimino Mickaus teigimu, pinigus ar asmens duomenis išvilioti iš siuntų laukiančiųjų sukčiai bando įvairiai, tad žmonėms svarbu būti itin atidiems. Ekspertas dalinasi svarbiausiais patarimais, padėsiančiais apsaugoti savo turtą ir duomenis nuo suaktyvėjusių sukčių atakų.

Sukčiai tampa vis išradingesni

Bankų asociacijos duomenimis, šių metų antrąjį ketvirtį iš Lietuvos gyventojų ir įmonių apgaulės būdu buvo išvilioti net 2,5 mln. eurų, o tam apgavikai renkasi ir naujus metodus bei technikas. Viena jų – apgaulingi pranešimai, siunčiami apsimetant šalyje veikiančiomis siuntų bendrovėmis.

„Siuntų pristatymo paslaugomis kasdien naudojasi daugybė žmonių, tad tuo bando pasinaudoti ir naujų būdų pasipelnyti ieškantys sukčiai. Pastaruoju metu jie vis dažniau atakuoja siuntų sektorių – mūsų klientai taip pat gauna SMS žinutes ar elektroninius laiškus, kuriuose, prisidengiant mūsų bendrovės vardu, prašoma atnaujinti duomenis paspaudus ant nuorodos ir pateikiant mokėjimo kortelės ar kitą asmeninę informaciją“, – sako G. Mickus.

Jis pastebi, kad sukčių nurodomos internetinės svetainės gali būti labai panašios į oficialius siuntų bendrovių tinklalapius, tad atidumas ir dėmesingumas – ypač svarbus.

Siūlo vadovautis 100 proc. taisykle

G. Mickaus teigimu, prieš dalinantis asmeniniais duomenimis svarbu būti 100 proc. įsitikinus, jog jie nukeliaus būtent ten, kur norima. Dėl to jis ragina klientus būti itin atidžius ir visada patikrinti, ar atsidarę nuorodą jie patenka į tikrą bendrovės interneto puslapį.

„Svarbu paminėti, kad mūsų tinklalapis „https://itella.lt“ nėra skirtas mokėjimams – jie vykdomi per „https://my.smartpost.lt“ sistemą. Taip pat noriu pabrėžti, jog niekada neprašome klientų sumokėti už siuntos duomenų atnaujinimą, o pasirinkus už prekes mokėti atsiimant siuntą, žinutes klientai gauna tik iš siuntėjo „Smartpost““, – pasakoja G. Mickus.

Gavus įtarimų keliančią žinutę ar elektroninį laišką, G. Mickus pataria atkreipti dėmesį į siuntėjo pavadinimą, gramatines klaidas žinutės tekste.

„Abejojant jokiu būdu nepateikite asmeninių duomenų, neatlikite jokių mokėjimų. Sulaukus įtartino pranešimo su bendrovės vardu rekomenduojame susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo skyriumi ir įsitikinti, jog nuoroda tikra ir ją spausti – saugu. Tuo atveju, jeigu paspaudėte nuorodą ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, patariame nedelsiant susisiekti su banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją“, – pataria G. Mickus.


Daugiau naujienų